Bli mer kreativ och få ett bättre liv.

Precis så lyder rubriken i Topphälsas tidning. En mycket intressant artikel där det står att vi kan använda vår kreativitet för att lösa problem och missnöjen i livet.
Om man är i kontakt med sig själv, kommer vi automatiskt på hur vi ska lösa problem och får nya ideér.
Där står också att för att komma i kontakt med sig själv måste man lära känna sina olika personlighetsdelar:
Presteraren: Inriktad på att utföra saker
Dansaren: använder sinnena och vågar att bara vara
Försvararen: anfaller, flyr eller spelar död om vi blir attackerade
Smärtkroppen: all smärta som drabbar oss samlas här

Jag tror att det är såhär i dagens samhälle att det är många människor som har problem, men som bara inte vill erkänna det för sig själva. Kanske känner man sig misslyckad och värdelös och ljuger istället för sig själv att allt är bra fast det inte är det.
Inom den buddistiska filosofin tror man att alla människor har 53 problem, det kan vara allt från små problem, till stora livsfrågor. Vissa av problemen går att åtgärda, medan andra är omöjliga!

Det fanns även olika steg hur man kommer loss till sin kreativitet. Bland annat skulle man skriva ner alla 53 problemen man hade. Oj tänkte jag så många problem kan man ju omöjligt ha, men sedan när jag började skriva så ploppade det upp mer och mer.. Jag håller fortfarande på med min lista men jag kommer komma upp till 53 problem.
Sätt er ner också och skriv ner alla problem, det kan vara allt från att man måste damma sitt rum och städa, till att man vill gå ner i vikt, äta bättre, eller att man håller på att bli gamal. Det kan också vara att man vill byta jobb, våga säga nej osv.. Så ta ett papper och penna och börja skriv!
Se sedan vilka av problemen som går och åtgärda, och sådana som inte går att göra något åt!

Följ din intution som du känner när du är i kontakt med dig själv!

Det handlar om att vara kreativ!

Kommentarer
Postat av: Sanna

ska borja med listan pa en gang!

Hur manga av dina problem kan du gora nagot at?



Kramar

2009-04-30 @ 17:00:33
URL: http://sannajosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0