Det är ett visningsplan... men det rör ju på sig???!

I helgen blev det inte många knop. Jag och Evelina tillbringade både lördag och söndag på Macenzy Beach, en ny upptäckt, bort från alla turister så vi var glada! Sol och bad! :) Härligt, bara att man blir ju helt förstörd efter en dags solande, helt trött och seg.
Denna stranden låg precis vid flygplatsen så man såg alla plan som kom och flög in, såg nästan ut som de skulle landa precis vid stranden så nära var de. Men det var coolt, och man såg flygplatsen precis från våra flygstolar.
Konversation mellan mig och Evelina:
Jag: Oj Evelina, kolla vilket stort flygplan som står där!
Evelina: Ja men det är ju ett sånt där flygplan som jämt står där för att visa för att det är en flygplats. Ett visningsplan som inte flyger.
Jag 5 minuter senare: Men du Evelina nu lyfter det planet!
Evelina: Jaha, just det, det är ju på Arlanda de har ett sånt plan!
Haha jättekul vi skrattade så vi vek oss dubbla.

på kvällen var vi bjudan till linnea och Daniel på middag, med 2 andra stockholmare. Trevligt, vi käkade tacos o kollade på Eurovishion Song contest! Många bra låtar med, speciellt Greklans bidrag men det är bara för den spelas jämt på alla nattklubbar här nere. Men låten som vann var helt OK. Kul att det var Norge!
Men vissa låtar var verkligen hemska. Som Ryssland exempelvis. Undra hur dåliga de andra låtarna var då, om den vann? Märks också att det är finanskris eftersom alla har minimalt med kläder på sig.

Dagen efter återvände vi till stranden. Käkade på en fiskrestaurang också. Visste inte riktigt vad jag beställde in, men tog något som lät bra. Det skulle jag inte gjort. In kom en hel fisk med huvud o ögon och allt. Haha helt chokad, de hade bara sprätt upp den och grillat den lite. Men den var ändå ganska god.

Ska jag äta det här??!

Evelina är inte nöjd!

Söta Evelina!




Pusshej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0