Helt från vettet...!

Jag vet inte varför jag just i detta ögonblick fått för mig att börja blogga igen. Är det för det att klockan snart slår 00.00 och mitt spöke på övervåningen håller mig vaken?
Eller är det för alla mail från bekanta som ligger på rad och väntar på att bli svarade på, och detta kan vara en bra lösning för alla nära och kära hemma i Sverige kan följa min vardag här, eftersom jag inte har tid att svara på alla(okej där kom den välbekanta lögnen igen, tid har jag, men det handlar om lathet).

Hur som helst, jag ska börja blogga och det kan gå precis hur som helst..
Men jag tror detta kan funka faktiskt, eftersom jag inte heller har tid att skriva dagbok (läs orkar inte) kan detta vara ett bra alternativ.

Ja, ja.. Lägesuppdatering: Är bosatt på Agia Napas bargata och jobbar för tillfället här som guide. Jag bor tillsammans med några fåtal myror, och så mitt spöke på övervåningen. Jag ska presentera er för henne(hmm, eller är det en kille?) Tjejen som bodde här innan mig varnande mig för spöket som fanns på övervåningen. Hittills funkar det bra att ha denna inneboende, eftersom jag klart och tydligt gjort klart för honom/henne genom att lägga vitlök i trappan, att så länge hon sköter sitt så sköter jag mitt. Funkar bra och vi har inte ont av varandra. 
Jo vart var jag någonstans? Jag jobbar min 3:e säsong som guide, och just nu chillar vi runt, ropar ut lite bingonummer, har dansbandskvällar och går upp tidigt för att köra morgongympa och vattengympa. 
Vi hänger på hotellets bar, flörtar med bartendrarna och roar oss med att sticka. Sticka som för övrigt blivit min nya stora passion här i livet. Att jag aldrig har gjort det innan, och dessutom att jag var så bra på det. Herregud jag skulle börjat för längesedan. En helt ny värld har öppnat upp sig med nystan, garner och stickor. Visste ni att det fanns olika storlekar på stickorna? Det visste inte jag fram tills förra veckan! Projekten som är i full gång är en mössa och en sjal. Resultatet?! Jag lovar inte för mycket.

Så som ni hör går det ingen nöd på mig!

Jag lovar jag ska hålla er uppdaterade från den här tzatsiki dränka ön i medelhavet. 

En hälsning från mig och min dejliga danska kollega Solveig!Sänder en hälsning från mig och min dejliga danska kollega!


Kommentarer
Postat av: Caroline Olsén

Vad roligt att du bloggar igen! Spännande att följa din fartfyllda vardag! Hoppas du trivs som fisken i vattnet fortfarande! Dansbandskvällarna måste väl vara veckans höjdpunkt eller!? ;)

2012-01-11 @ 09:10:08
Postat av: Stolta föräldrar säger:

GRATTIS ELIN!

Jättekul att du fick jobbet som Resort Adminstration/

Flygplats. Kommer att bli toppen för dig.

Vi är på väg!

Kram

2012-01-13 @ 19:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0